Hvad er WindMade?

 

WindMade er verdens første globale forbrugermærke for virksomheder og produkter, der bruger vindenergi. WindMade er en non-profit organisation grundlagt af Vestas, WWF, LEGO, PWC, Global Wind Energy Council, Bloomberg og United Nations Global Compact. Se listen over WindMade pionerer her.

 

WindMade er et genkendeligt forbrugermærke og et kommunikationsredskab, der med ét ord kommunikerer virksomhedens engagement i vedvarende energikilder. WindMade øger synligheden for virksomheder, der bruger vindenergi og skaber en positiv association til vindenergi og vindmøller i offentligheden.

 

Målet med WindMade er at flytte kommunikationen af virksomhedernes grønne investeringer væk fra de støvede årsrapporter og frem til den daglige kommunikation. WindMade kommunikationen bliver en integreret del af virksomhedens identitet og giver samtidig forbrugerne mulighed for at udtrykke holdning til energi og klima gennem køb af produkter.

 

En WindMade virksomhed forpligter sig i en femårig periode til at aftage vindenergi fra nye vindmøller og bidrager dermed til udbygningen af vindkraften i Danmark. En WindMade virksomhed får retten til at benytte det individuelle WindMade label i alle former for kommunikation og har dermed alle muligheder for at tiltrække kunder og samarbejdspartnere, der deler virksomhedens værdier.